Gemide üretilen slaç; Genellikle su, katı madde ve yüksek viskoziteli yağ karışımı olan herhangi bir yağ ayırma işleminin kalıntısıdır.
Gemilerde üretilen slaç; Yakıt separatöründen ya da yağlama yağı separatöründen, ana ya da yardımcı makineden atık yağlama yağı ya da sintine suyu ayırıcılarından, yağ filtreleme ekipmanından ya da damlama tepsilerinden (MARPOL) çıkan yağlı çamur anlamına gelir.
Gemilerde üretilen slaç; Ortalama % 30 ila% 50 bağıl nem içeriği arasında olan yağlı çamurdur. Serbest su da eklendiğinde bu oran daha da yükselir.
Gemilerde üretilen slaç; Viskozitesi yüksek, çamur kıvamında petrol türevi yakıt atığı olmasından dolayı soğuk havalarda daha da yoğunlaşarak akışkanlığını kaybeder. Soğuk havalarda slacı pompa ile transfer edebilmek için mutlaka ısıtılarak akışkan hale getirilmesi gerekir.
Slaç atığının bu özelliklerinden dolayı Atık kabul tesisleri için imal ettirilecek olan slaç tanklarının yeterli kapasitesinde ısıtılabilme donanımının olması gerekir.
Slaç atığının çevreye uyumlu ve ekonomik bertarafı için susuzlaştırma yapılacak ise slaç tankının ısıtma kapasitesinin daha yüksek olması ve ısı kayıplarını en aza indirgemek için ısı yalıtımının olması gerekir.
T-TANK MARPOL SLAÇ TANKLARI Slaç atıklarının gemiden alımında bertarafina kadar olan tüm işlemlerinin sorunsuz yönetebilmeniz için kurumsal parametreleriniz dahil tüm parametreleri dikkate alarak tasarlanıp imal edilir.